Visie

 

Kunsteducatie is:
Je identiteit laten zien door middel van beeldende kunst.

Iedereen is uniek en kan tot andere beeldende oplossingen komen.
Hoe tof is dat!

 

Ik wakker graag dat creatieve talent aan!


‘People are formed most self-consiously through  their own symbolic and other activities. It is where they form symbolic moulds through which they understand themselves and their possibilities for the rest of their lives.'
Paul Willis, 'Common culture: symbolic work at play in the everyday cultures of the young’

 

Als Educator heb ik ervaring in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en HBO en in het buitenschoolse werkveld bij Museum Arnhem. 

2015

01-09-2015 - 31-12-2015

 

 

Stage
afdeling Kunsteducatie

- Rondleidingen maken en organiseren

- Educatief materiaal ontwikkelen

- Contact onderhouden met scholen

- Leerlingenwerk exposeren.

 

Museum Jeugd Universiteit

Waarom maakt een kunstenaar een zelfportret?
Ruim 50 kinderen gingen met deze vraag op onderzoek uit.
Ik verzorgde de inhoud en coördinatie.

Docent Basisonderwijs

Groepsleerkracht

 

Gaaf om kinderen te zien genieten van hun eigen gemaakte raketten, prinsessen en monsters.

 

Experimenteren met materialen,
je fantasie gebruiken en het aanleren van technieken vind ik belangrijk!

Dingen die ik zelf ontdek vertaal ik naar kunst educatieve lessen.

Foto: Eva Broekema

ArtEZ Open dag

Workshop
Vloeistof Projecties

 

Ontwerp je eigen vloeistof projectie!

 

Tijdens de open dag van ArtEZ Arnhem mochten mensen hun eigen 'oldskool' vloeistof projectie maken.
Daarvoor gebruikte ik twee oude overheadprojectoren, inkten, vloeistoffen en glazen platen.

Vervolgens gingen ze in hun eigen projectie op de foto.

 

 

2004 heden

Museum Arnhem

2013 / 2014

Maatschappelijke stage (MAS)

In 2013 en 2014 heb ik voor leerlingen van het Pantarijn in Wageningen een Maatschappelijke stage georganiseerd.

 

Hoe uiten mensen zich door middel van hun kleding? Hoe laten zij hun identiteit zien? Met dat gegeven gingen leerlingen met kleding van de Kledingbank in Wageningen aan de slag met het creëren van hun eigen look.

Van nul ervaring met naaimachines tot een kledingstuk dat op de catwalk van de school getoond werd.

MAS

Pallas Athene College

Cultuurdag

2016

Workshop
'Good People Machine'

 

De ‘Good People Machine’ is een reflectie op je eigen maakbaarheid en de manier waarop je jezelf kan veranderen’. Bas Kosters, 2016

nav de tentoonstelling
'I want it to be soft’
in Museum Arnhem

 

Leerlingen uit de 1e, 2e en 3e klas mavo/havo/vwo werken in drie workshoprondes aan de volgende opdracht:
Verander jezelf door een pop te maken waarbij je menselijke verbeelden.

Je presenteert jezelf tijdens de Parade door de school.

2017

Project

Fontys

 Technische Natuurkunde

Project

Eigenschappen van licht visualiseren

 

Voor dit project ben ik als kunstenaar de externe opdrachtgever.

Tweedejaars studenten werken aan de volgende opdracht:

Maak een prototype kunstwerk waarmee een eigenschap van licht wordt gevisualiseerd en visueel natuurkundig verklaard.

Ik begeleid studenten in de stap van natuurkundige proefopstelling tot visueel aantrekkelijk kunstwerk.

Foto: Eva Broekema

Titel: God's Fingers 2016, Jedidjah van Leeuwen